W zeszłym tygodniu, tajwańska Komisja ds. Ucziwego Handlu, zaczęła prowadzić dochodzenie w sprawie zatrudniania studentów przez Samsunga do oczerniania produktów HTC i jednoczesnego wychwalania smartfonów koreańskiego giganta. Sama procedura rzekomo polegała na negatywnym komentowaniu recenzji produktów HTC i pisania własnych recenzji chwalących Samsunga i (ponownie) krytykowania w nich konkurenta.
Osobiście specjalnie mnie ta metoda postępowania nie dziwi, ponieważ to nie jest pierwszy raz, w którym Samsung gra nieczysto. Biorąc jednak pod uwagę ich dominację na rynku smartfonów, było to zupełnie niepotrzebne. Samsung Taiwan rzekomo przyznał się do popełnienia błędu poprzez wystosowanie przeprosin na swojej stronie na Facebooku — nie udało mi się go jednak znaleźć.
To nie pierwsza nieczysta zagrywka Samsunga — pod koniec 2012 roku hinduski odział Samsunga wykorzystywał bloggerów w swoich marketingowych gierkach. A tymczasem HTC przesłał redakcji oficjalny komentarz w tej sprawie.
Informacja prasowa
22.04.2013, Warszawa
To przykre, że Samsung, posunął się do tego rodzaju praktyk, płacąc studentom za pisanie w sieci oczerniających komentarzy pod adresem telefonów HTC i pochwał pod adresem produktów Samsunga. Działania te wymierzone w smartfony HTC, tak naprawdę uderzają w użytkowników, którzy poszukując na forach internetowych rzetelnych opinii przed zakupem nowego telefonu trafiają na niemające nic wspólnego z prawdą opinie oszustów. Ludzie potrzebują różnych telefonów dostosowanych do swoich potrzeb, dla jednych ważna jest wytrzymała bateria, dla innych szybki procesor, świetny aparat, czy doskonała jakość odtwarzanej muzyki. Dlatego Internet jest narzędziem, które może pomóc w wyborze najlepszego dla nas telefonu. Niestety takie nieuczciwe praktyki wprowadzają w błąd oraz powodują utratę zaufania do portali internetowych i opinii publikowanych na ich forach a tracą na tym wszyscy – powiedziała Agata Cichowicz, Marketing Manager HTC Poland. W HTC skupiamy swoje działania na wprowadzaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań stosowanych w naszych smartfonach. Konkurujemy technologią, pięknym designem, jakością materiałów użytych do produkcji a fakt, że firma, która i tak jest liderem rynkowym, celowo próbuje odwieść konsumentów od naszych telefonów, stanowi tylko o sile urządzeń z logo HTC – dodaje Cichowicz.
Źródło: własne, Phandroid, The Times of India