Android Magazine

Drukuj fotoalbum

Kobiety mają buty a faceci aplikacje

Ten artykuł pochodzi z archiwalnego Android Magazine 04/2013

Jakiś czas temu gdy siedziałem u koleżanki w pokoju, spojrzałem na jej szafę. Pokazała mi kolekcję swoich butów, których jednak nigdy nie założyła. Pomyślałem wtedy: „Hej, skąd ja znam to uczucie?”

Nie, nie chodzi mi o garderobę. Zauważyłem u siebie i u wielu moich znajomych, którzy korzystają na co dzień ze smartfonów czy tabletów, że bardzo często kupujemy aplikacje, gry czy widżety, których potem nigdy nie uruchamiamy. Ba, części z nich nawet nie zainstalowaliśmy.

Wzrost sprzedaży apliakcji

Skąd to się bierze? Z psychologicznego poczucia oszczędności. Duża część tego oprogramowania została przez nas nabyta dzięki promocjom, wyprzedażom i innym okazjom. Taki Google Play czy App Store to swego rodzaju centrum handlowe, do którego czasem zerkamy i myślimy sobie, co może warto by było kupić w przyszłości. Potem powstaje okazja i w imię oszczędności nabywamy coś taniej, bo może kiedyś się przyda. Po części to nawet dość rozsądne. Wystarczy jednak spojrzeć na naszą listę zakupów, przeanalizować z czego skorzystaliśmy, a z czego nie i nagle okazuje się, że ponad połowa naszych zakupów spowodowana jest zwykłym widzimisię.

aerobic weider six

Kobiety gromadzą pokaźną garderobę, nierzadko tylko na specjalne okazje. W świecie technologii też nie brakuje oprogramowania „na specjalne okazje”. Ja na przykład kupiłem kiedyś w promocji Aerobic Weider Six Pro na wypadek, gdybym chciał zacząć ćwiczyć. Kupiłem też w okazyjnej cenie SwiftKey na tablety i to pomimo posiadania jeszcze wtedy… iPada. Kupiłem także minimalistyczne Tasks, na wypadek gdybym chciał jeszcze bardziej pilnować swoich zadań. Akurat w tych przypadkach moje przeczucia mnie nie zawiodły i z aplikacji zacząłem korzystać. Niestety pełno u mnie oprogramowania, w szczególności gier, na które bezsensownie wydałem pieniądze, bo ich w ogóle nie używam.

SwiftKey

Panie zapewne też nieraz kupiły jakąś torebkę, która po prostu im się podobała, ale potem okazało się, że nie ma jej do czego założyć. Takich analogii pomiędzy babskimi zakupami a naszymi zapewne dałoby się znaleźć więcej i to nie tylko w przypadku aplikacji. Z drugiej strony, jak tak liczę, nasze lekkomyślne zakupy chyba nie uszczuplają tak bardzo portfela, jak zakupy naszych kobiet.

Autor: Bartosz Dul

Lubię pisać, lubię Androida, lubię muzykę, rower i nie pochłaniam kawy. Prowadziłem Android.com.pl, współprowadziłem jeden z największych blogów tech. w Polsce - Komórkomania.pl. Redaktor naczelny AndroidMagazine.pl