Samsung podczas swojego keynote na targach CES 2014 zaprezentował nową serię produktów na obecny rok. Różni się ona przede wszystkim jednym modelem względem reszty – tabletem o przekątnej ekranu wynoszącej 12,2″.
NotePRO i TabPRO 12,2
Nowy flagowiec Samsung jest nie tylko duży, ale również waży swoje – blisko 800 gramów to już nie są żarty i bez dwóch rąk lub podparcia nogą się nie obejdzie. Tablet wyposażono w ekran o rozdzielczości 2560×1600 pikseli co przekłada się na około 247 ppi – wystarczająco dużo, aby obraz był ostry i czytelny. W komplecie znaleziono również miejsce na rysik, którego z kolei nie ma w modelu TabPRO.
Zupełną nowością jest Magazine UX – nowe UI zaprezentowane przez firmę, która przypomina swoją formą Windows 8. Ekran główny składa się z kafli przedstawiających automatycznie uaktualniające się informacje. Jest też możliwość podziału ekranu na maksymalnie cztery okna, przy czym w każdym może być uruchomiona inna aplikacja. Ta funkcja jest obecna jedynie w największym modelu ze względu na jego rozmiar.
TabPRO 8,4 i 10,1
Mniejsi bracia wyróżniają się przede wszystkim innymi przekątnymi ekranów – mają 8,4″ i 10,1″ przy tej samej rozdzielczości. Są naturalnie znacznie lżejsi – ważą odpowiednio od 331 gramów oraz od 469 gramów za wersje Wi-Fi. Gęstość upakowania pikseli dzięki tej samej ilości pikseli jest sporo wyższa – odpowiednio 359 i 298 ppi.
Wspólne serca
Modele 12″ wyposażono w 3 GB RAM oraz, zależnie od rynku, Exynosa 5 lub Snapdragona 800. Pozostałe mają 2 GB RAM i te same SoC, przy czym TabPRO 8,4 będzie dostępny tylko i wyłącznie ze Snapdragonem 800. Na pokładzie, schowany pod Magazine UX, będzie oczywiście Android 4.4 KitKat.
* * *
Nowa seria „PRO” skierowana jest przede wszystkim do korporacji i profesjonalistów – to czy zostanie przez nich zaakceptowana dopiero się okaże. Mimo obecnego na pokładzie oprogramowania jak chociażby Cisco WebEx Meetings jednak spodziewam się, że prędzej trafi do „zwykłych użytkowników”. Wstępne raporty ze sprzętu przedprodukcyjnego nie są pochlebne pod każdym względem – redaktorzy obecnie na CES 2014 narzekają na lagi przy multitaskingu oraz na zbyt przesycone kolory, co jest już chyba wizytówką koreańskiego giganta. Mniej istotne przytyki przemilczę – nie wątpię, że zostaną dokładnie zbadane przy okazji naszej własnej recenzji tego sprzętu. Finalne oprogramowanie może jednak jeszcze zostać zoptymalizowane, no i trzeba pamiętać, że każdy ma inną percepcję na wybrane rzeczy – wiele osób może tego zupełnie nie zauważyć.
Sprzedaż wszytkich modeli ma się rozpocząć w Q1 2014.
Pingback: Rodzina Samsung Galaxy TabPRO i NotePRO w Polsce już w lutym; znamy też ceny | Android Magazine()
Pingback: Nowy TouchWiz coraz bardziej podobny do BlinkFeed? Są kolejne zrzuty | Android Magazine()