Kupowanie aplikacji to trochę jak kupowanie kota w worku. Nie za bardzo wiemy, czy dana pozycja nas zadowoli a nawet czy w ogóle będzie działać zgodnie z opisem. Optymizmem nie napawała także polityka Google dotycząca zwrotów. Całe szczęście, ta ostatnia uległa niewielkiej, lecz istotnej zmianie.
Dotychczas, po zakupie danej pozycji mieliśmy 15 minut na ewentualne rozmyślenie się. Fajnie, że taka opcja w ogóle była – to ukłon ze strony Google, nie istnieje bowiem prawo nakazujące udostępnienie takiej możliwości. Gorzej, że kwadrans to tak naprawdę za mało. Przez ten czas nie można nawet sensownie przetestować klienta Twittera czy aplikacji do obróbki zdjęć.
Wczoraj Google wydłużyło ten czas ośmiokrotnie. Tak, teraz przez dwie godziny możemy bawić się kupioną appką przed podjęciem ostatecznej decyzji o jej zatrzymaniu na urządzeniu.
Aby zwrócić aplikację z poziomu urządzenia z systemem Android wystarczy otworzyć Play Store, przejść do zakładki Moje Aplikacje, odnaleźć niechcianą pozycję, a następnie wybrać opcję Zwrot środków. Na komputerze całość jest trochę bardziej skomplikowana. W sklepie Play Store klikamy na ikonkę koła zębatego w prawym górnym rogu, następnie na Moje zamówienia. Po odnalezieniu aplikacji na liście należy kliknąć w ikonę menu (trzy poziomo ustawione kropki) i wybrać Zgłoś problem.
Trzeba jednak pamiętać, że nie każdą aplikację można zwrócić. O tym decyduje deweloper.